מחפש מאמן אופניים אישי? הגעת למקום הנכון. בין אם אתה מחפש לשפר את הכושר, לטפס עליות מהר יותר או להתחיל להתחרות אני אשמח לעזור לך להגיע ליעד שלך.

שלב 1 – בוא נדבר עליך

לפני שנתחיל לעבוד יחד נדבר קודם כל עליך. למה אתה מחפש מאמן אופניים אישי? מה היעד שלך? מתי אתה רוצה להגיע אליו? ואיפה אתה עומד היום? התשובות לכל השאלות האלה יעזרו לי להכיר אותך יותר לעומק ולהבין איזה סוג תוכנית אימונים אתה צריך.

אם היעד שלך הוא לשפר את הכושר זה שונה לגמרי מרוכב שרוצה להשתתף באירוע הטראנס אלפ. לכן, תוכנית האימונים עבור כל אחד מכם תהיה שונה. לאחר שאכיר אותך יותר לעומק נוכל להתקדם ולדבר על תוכנית האימונים עצמה. כמה שעות יש לך בשבוע להתאמן? האם אתה רוכב בחוץ או על טריינר? האם אתה זקוק לליווי צמוד שלי ועבודת טכניקה או לא? שוב, התשובות לשאלות האלה יעזרו לי לבנות את תוכנית אימון האופניים הטובה ביותר עבורך.

בשלב זה אשלח לך טופס קליטה שכולל מגוון רחב של שאלות בנוגע אליך. חלקן כלליות מאד כמו תאריך לידה, משקל וכו׳. ואילו אחרות ספציפיות מאד ונוגעות ליכולות שלך היום – מה הסף שלך בוואטים או מה דופק המקסימום שלך הן שאלות לדוגמה בהקשר הזה (ואם אתה לא יודע מה זה בכלל או מה התשובות לזה אל תדאג הכל יהיה ברור).

מאמן אופניים אישי
מאמן אופניים אישי

מאמן אופניים אישי – שלב 2 – בניית תוכנית האימונים

אחרי שתסיים למלא את טופס הקליטה אני אוכל להתחיל לעבוד על תוכנית האימונים שלך. בשלב זה אני בעצם מסתכל על איפה אתה עומד היום ביחס ליעד שהצבת לעצמך. אפילו אם המטרה שלך היא רק לשפר את הכושר אז אנחנו צריכים להבין איפה הכושר שלך עומד היום ולראות איך אנחנו משפרים אותו. אחרי שאני עושה את הניתוח הזה של מצב נוכחי לעומת מצב רצוי אני מתחיל לעבוד על תוכנית האימונים האסטרטגית. בשלב זה אני כותב כמה שעות אתה צפוי לרכב בכל שבוע, באיזה מרכיבים פיזיולוגיים נתמקד בכל בלוק אימונים ושבוע אימונים ובאופן כללי מה יהיה התהליך על מנת לסגור את הפער בין המצב הקיים ליעד שלך.

דרך אגב בשלב זה יכול להיות שהפער הוא בכלל לא פיזיולוגי. כלומר יכול להיות שאתה בכושר מצויין אבל מה שחסר לך על מנת להצליח להגיע ליעד הוא משהו אחר: ירידה במשקל, שיפור ביכולות המנטאליות, שיפור בטכניקה וכן הלאה. אלה חלק מהדברים שאני מסתכל עליהם בשלב הניתוח הזה.

מאמן אופניים אישי
מחפש מאמן אופניים אישי? הנה דוגמה לחלק קטן מתוכנית אימונים אישית בטריינינג פיקס

שלב 3 – פריטת תוכנית האימונים האישית לטריינינג פיקס

אחרי שכתבתי את תוכנית האימונים האסטרטגית אני מתחיל לפרוט אותה אל תוך הטריינינג פיקס. אם אתה לא מכיר את הטריינינג פיקס אז תדע שזו תוכנת האימונים המובילה בעולם. אני מעלה את האימונים שלך אל הטריינינג פיקס. את האימונים אתה יכול לראות באפליקציה ייעודית לטלפון או כמובן במחשב. אתה מצידך מעלה את נתוני האימון חזרה לטריינינג פיקס בעזרת מחשב הרכיבה החביב עליך על מנת שאני אוכל לנתח אותם. לאחר שאתה מעלה את האימון אני מנתח את הביצועים שלך במהלכו, מגיב או מעדכן את תוכנית האימונים שלך בהתאם לצורך וכך אנחנו מתקדמים אל עבר היעד.

חשוב לומר שתוכנית האימונים היא אישית עבור כל מתאמן. כלומר, אני לא עושה copy paste מתוכנית של מתאמן אחד לאחר אלא בונה עבור כל אחד את התוכנית המתאימה עבורו. בדרך כלל אני בונה את התוכנית 4 שבועות קדימה כך שאתה יודע זמן ארוך מראש למה לצפות. ובמידת הצורך נשנה את התוכנית בדרך.

מאמן אופניים אישי – מעוניין בפרטים נוספים?

אני לא יודע איך הגעת לכאן לעמוד אבל אני מניח שבשלב זה עולות אצלך בראש אחת משתי השאלות הבאות:

  1. איך מתקדמים ומתחילים בתוכנית אימונים אישית? התשובה לכך פשוטה – שלח לי מייל ל-dror@trainbyscience.com ואנחנו נתקדם משם.
  2. מי אתה? האם אתה מאמן טוב? ובכן… אין הנתחום מעיד על עיסתו. אבל אתה מוזמן ללכת לעמוד הראשי של האתר ולקרוא קצת reviews (אני יודע שאני צריך להוסיף עוד כאלה). מעבר לכך, אתה מוזמן להיכנס לבלוג שלי או לשמוע את הפודקאסט שלי כדי להכיר קצת יותר לעומק אותי ואת פילוסופיית האימונים שלי.

יום מעולה!

דרור