הירשמו לרשימת התפוצה של Train by Science ותקבלו במייל עדכונים בנוגע למאמרים ופרקי פודקאסט חדשים. ההרשמה כאן

קבוצת רכיבת אופני כביש מקצועית בתל אביב

אם אתם מחפשים קבוצת רכיבת אופני כביש בתל אביב אני רוצה להציע לכם להצטרף אלינו לקבוצת White City Racing. קבוצה מקצועית עם רכב ליווי צמוד והמאמנים והרוכבים הטובים בארץ. את הקבוצה אני מאמן יחד עם אלון לרר (אותו אתם מכירים מהפודקאסטים בנוגע לאווירודינאמיות וחיכוך מתגלגל). אמנם אני משוחד בנוגע לקבוצה אבל זו אחת הקבוצות הכי טובות בארץ מכל הבחינות.

קבוצת WCR, רוכבי העיר הלבנה על שם העיר תל אביב, היא אחת הקבוצות המתקדמות ביותר בארץ מבחינת אימונים ואת זה אתם יכולים לתאר על בסיס ההיכרות שלכם איתי מהאתר ומהפודקאסט. אבל אם הקבוצה הייתה רק מקצועית… לא הייתי חושב שזו אחת הקבוצות הטובות בארץ. באמת שלא. מה שבאמת מדהים בקבוצה זה האנשים. בניגוד להרבה קבוצות אחרות בהן יש הרבה אגו, מאבקי כוח ותחושות תחרות, אצלנו התחושות הן של רצון לעזור אחד לשני ושל קירבה. טובת הקבוצה וחברי הקבוצה נמצאת מעל הטובה של כל אחד מרוכבי הקבוצה.

עכשיו אני יודע מה אתם חושבים… ברור שהוא כותב דברים חיוביים על הקבוצה, הרי זו הקבוצה שלו. ואני הייתי חושב בדיוק כמוכם. אבל… הדברים שאני אומר הם ציטוטים של רוכבים בקבוצה. זו התחושה האמיתית של החבר׳ה בקבוצה – אנחנו מקבלים את תוכנית האימונים הכי טובה ורוכבים לצד החבר׳ה הכי טובים.

קבוצת רכיבת אופני כביש מקצועית בתל אביב - קבוצת White City Racing
קבוצת רכיבת אופני כביש מקצועית בתל אביב – קבוצת White City Racing

הערכים בבסיס קבוצת הרכיבה – מקצועיות וחברות

כשאלון ואני הקמנו את קבוצת הרכיבה התל אביבית החלטנו שאנחנו רוצים לבסס אותה על שני ערכים מרכזיים: הערך הראשון הוא להיות הקבוצה עם הרמה המקצועית הגבוהה בישראל. הערך השני הוא להיות קבוצה של חברים השמה דגש על סוציאליות וחיבורים מחוץ לאופניים. לא רצינו להיות עוד קבוצה שבה רוכבים ביחד ולא מתראים מחוץ לאופניים. רצינו להיות פלטפורמה לייצור חברויות אמת בין אנשים. לכן, שמנו דגש על הנושא הזה. אחת לחודש אנחנו נפגשים לערב בירה קבוצתי, בשבועות הקלים אנחנו מקצרים את האימון על מנת לשבת לקפה בפורום קבוצתי, אנחנו עושים מסיבות בריכות, ערבי ברביקיו, משחקי חברה במחנות אימון ועוד.

יחד עם זאת, אנחנו שומרים על ערכי המקצועיות בקנאות דתית. כמעט כל רוכבי הקבוצה משתמשים במדי וואטים. האימונים שלנו מתבססים על וואטים שנקבעים על בסיס מספר טסטים שאנחנו עושים לרוכבים לאורך השנה. תוכנית האימונית נבנית בצורה מדוקדקת על מנת להביא את הרוכבים ליעדים שלהם ברמה הגבוהה ביותר. וכן, אנחנו כמובן מדגישים גם את הפרטים הקטנים: אווירודינאמיות, ציוד, טקטיקה קבוצתית במירוצים וכו׳.

קבוצת רכיבת אופניים תל אביב שמדגישה גם מקצועיות ורכיבה ברמה גבוהה אבל גם ערכים חברתיים וחברות בין הרוכבים
קבוצת רכיבת אופניים בתל אביב שמדגישה גם מקצועיות ורכיבה ברמה גבוהה אבל גם ערכים חברתיים וחברות בין הרוכבים

קבוצת רכיבה תחרותית מקצועית?

אחת השאלות שמופנות אלינו הרבה פעמים היא האם אנחנו קבוצת אופניים תחרותית. יש הרבה רוכבים שכנראה חוששים להצטרף לקבוצת רכיבה תחרותית. אני לא יודע בדיוק למה אבל אני יכול לתאר לעצמי שזה נובע מכמה סיבות מרכזיות. אחת היא החשש שבקבוצה תחרותית יהיה הרבה מאד אגו ותחרות בין הרוכבים. שהקבוצה תישלט על ידי הרוכבים התחרותיים והאווירה תהיה אווירה של ״סכין בין השיניים״. השנייה היא חשש מהרמה בקבוצה ושרוכבים חלשים לא יוכלו לרכב איתה. והסיבה השלישית היא החשש שבקבוצה תחרותית גם הם יצטרכו להתחרות, והם לא מעוניינים בכך.

חשש 1 – אגו ותחרות

אז בואו נעשה רגע סדר ונתייחס לכל אחד מהחששות האפשריים האלה שלכם בנפרד. ראשית, בנוגע לאגו ותחרות בין הרוכבים. אני יכול להבטיח לכם שאגו לא משחק תפקיד אצלנו בקבוצה. אף אחד לא יתייחס אליכם כפחות טובים בגלל שהוואט לק״ג שלכם פחות גבוה משלו. זה פשוט לא סוג החבר׳ה שאנחנו לוקחים לקבוצה וזה אחד הערכים שאנחנו מאד מדגישים – המטרה היא לשפר אחד את השני כקבוצה. בעזרת שילוב בין תרגילים אישיים לתרגילים קבוצתיים אנחנו שמים דגש מאד גדול על פיתוח של כל אחד מהרוכבים בנפרד. לצד זאת אנחנו משלבים עבודה בקבוצות הומוגניות כדי לדחוף אחד את השני בהתאם לרמה האישית של כל אחד מהרוכבים.

חשש 2 – האם אני מספיק חזק כדי לרכב איתכם?

החשש השני הוא שהקבוצה לא מתאימה לרוכבים חלשים. וכאן, התשובה היא מורכבת. אנחנו קבוצה עם רוכבים ברמה הכי גבוהה בישראל ולכן אנחנו לא יכולים לקבל כל רוכב לקבוצה. רוכבים שלא מסוגלים להחזיק את הקצב האירובי של הקבוצה לא מתאימים לה. יחד עם זאת, הרבה מאד רוכבים כן מתאימים לקבוצה וחוששים להצטרף אליה. מהניסיון שלנו אם אתם רוכבים כבר כמה שנים, מתאמנים בצורה מסודרת ולא סובלים ממשקל עודף, אתם יכולים לרכב עם הקבוצה בכיף. בכל מקרה, אם אתם לא בטוחים, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר ולהצטרף אלינו לרכיבת ניסיון ומשם נראה איפה אתם עומדים. מה יש לכם להפסיד? מקסימום תקבלו רכיבה כיפית.

קבוצת רכיבת כביש בתל אביב ברמה מקצועית גבוהה
עוזרים לאחד מרוכבי הקבוצה בדרך לסיום האימון – קודם כל חברים

חשש 3 – חשש שיכריחו אותך להתחרות

החשש השלישי הוא החשש מלהתחרות. כאן, התשובה היא שיש לנו רוכבים רבים בקבוצה שמסיבות שונות בוחרים שלא להתחרות. להערכתי, כ-50% מהרוכבים בקבוצה אינם תחרותיים. יחד עם זאת, תוכנית האימונים של הקבוצה מבוססת על עונת התחרויות. אנחנו מתחילים את העונה באיזור אוקטובר ובונים בסיס נפח גדול, משם אנחנו ממשיכים לתוך עונת התחרויות ובונים את הכושר המתאים למירוצי המטרה וביוני מתחרים באליפויות ישראל. במרבית ימי התחרות אנחנו מוציאים רכיבות שבחלקן מסתיימות באיזור התחרות עצמה כך שהרוכבים מגיעים לעודד בסוף המירוץ (ולהנות מבירה ועוגיות :-). המשמעות היא שאתם מקבלים תוכנית אימונים מאד מקצועית שתשדרג את הכושר שלכם, רוכבים לצד הטובים בישראל ונהנים ממחנות אימונים ומסגרת ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. לא רוצים להתחרות? לא חייבים.

מה הקבוצה כוללת

נשמע לכם מעניין? בואו נדבר קצת על הפרטים. הקבוצה מתאמנת 4 פעמים בשבוע בימים שלישי, חמישי, שישי ושבת. אימוני אמצע השבוע מתקיימים בפארקים סטריליים בתל אביב (ראש ציפור, פארק דרום, גבעת המופעים וכדו׳). אימוני סוף השבוע מתקיימים במקומות שונים בארץ. אימוני שישי יוצאים כולם מחוץ לתל אביב (משיקולי בטיחות) ואילו אימוני שבת יוצאים בחלקם מהעיר וחלקם מחוצה לה (תלוי במטרות האימון).

כל האימונים מובלים על ידי מאמן רכיבה מוסמך ובאימונים שמתקיימים מחוץ לעיר יש גם רכב ליווי צמוד לקבוצה.

במהלך העונה אנחנו מקיימים מספר מחנות אימונים (החלק הכיפי ביותר בעונה) בהם יש שני רכבי ליווי עבור רוכבים חזקים יותר ופחות. כך שכלל הרוכבים בקבוצה יכולים להשתלב בתוך מחנות האימון.

כמובן גם שהקבוצה כוללת אלמנט חברתי משמעותי מערבי בירה קבועים, רכיבות קפה, מסיבות ובעיקר יצירת קשרים משמעותיים. הרבה מהרוכבים הפכו להיות ״החברים הכי טובים״ אחד של השני ולא בכדי. אלה האנשים הטובים בארץ.

מעוניינים לשמוע יותר? שלחו אליי מייל ל-dror@trainbyscience.com או לעמוד הפייסבוק של הקבוצה