יש לנו עמוד פייסבוק בו מועלים תכנים נוספים מרחבי האינטרנט הנוגעים לעולם הספורט. אתם מוזמנים לעשות לנו לייק ולקבל הן עדכונים מסוג זה והן עדכונים מהאתר בנוגע לכתבות חדשות.


תפסיקו לטפס מדרגות

״אחד החוקים הראשונים שלמדתי כשהגעתי לרמות הגבוהות של רכיבת האופניים היה זה: אם אתה עומד, שב. אם אתה יושב, שכב, והימנע ממדרגות כמו ממגיפה. מירוצי אופניים זה הספורט היחידי בעולם שבו ככל שאתה משתפר, כך אתה הופך דומה יותר לאיש זקן וחלש.״טיילר המילטון בספרו המירוץ הסודי: בתוך העולם החבוי של הטור דה פראנס

רוכבים מקצועניים נהנים מהפריבילגיה שרכיבת אופניים היא הדבר המרכזי בחייהם ולכן ההתאוששות שלהם טובה יותר משל כולנו. כשהם מסיימים רכיבה ארוכה ומתישה הם לא מקנחים אותה עם 9-10 שעות מלחיצות בעבודה. הם הולכים לישון לכמה שעות, עושים מתיחות ומסאז׳ים ואוכלים טוב. אם מתחשק להם, הם מוסיפים רכיבת שחרור כדי להחזיר את הרגליים למצב רכיב. זה קצת שונה מצורת ההתאוששות של רובינו.

עוד דרך להתאושש מאימון
ככה צריך להתאושש מאימון אופניים

התאוששות טובה, יותר אימונים

המשמעות של ההתאוששות היא קיצור הזמן בין ביצוע אימונים איכותיים כך שכל אימון יבוצע ברמה טובה. באופן כללי, ככל שתוכלו להכניס יותר אימונים ולהתאושש מהם מהר יותר כך תשפרו את הכושר יותר. הדבר מבוסס על עיקרון הפיצוי-יסף. אימונים מחלישים את הגוף, מלמדים אותו שהוא צריך להתחזק כדי להתמודד עם העומס וכשהגוף מגיע לשיא ההתחזקות שלו, אנחנו מבצעים אימון נוסף על מנת להמשיך את אותו תהליך. עם הזמן, הגוף הולך ומתחזק והכושר שלנו הולך ומשתפר. ככל שנקצר את הזמן בין ההתאוששויות נוכל להעלות את הכושר מהר יותר.

עומס מתגבר מוביל לשיפור בכושר
עומס מתגבר מוביל לשיפור בכושר

עומס זה לא רק אימונים

לצערינו, ההתאוששות לא מושפעת רק מהעומס הפיזי המופעל עלינו אלא מהרבה גורמים אחרים בחיים גם כן. אם יש לכם הרבה עומס בעבודה או אם הילדים לא מאפשרים לכם לישון כמו שצריך בלילה, אז אתם תתקשו להתאושש. לקום בשעה 5:30 בבוקר ולהוסיף אימון אינטרוולים במצב כזה, הוא כנראה הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות. הגוף שלכם תשוש גם ככה מכל העומס מסביב שמופעל עליו, להוסיף עליו עוד אימון קשה יוביל ליותר נזק מאשר לתרומה.

זה ההבדל בין רובינו לבין רוכבים מקצוענים, העומסים הנוספים בחיים הרבה הרבה יותר גדולים בקבוצה הראשונה.

כולנו רוצים לשפר את הכושר ומניחים שככל שנדחוף יותר אימונים כך הוא יעלה יותר מהר. הבעיה היא שאנחנו שוכחים שעל מנת לבצע את האימון הנוסף צריך קודם להתאושש מהאימון הקודם. אם אתם נמצאים תחת עומס מטורף בחיים כרגע או אם לא ישנתם אתמול בלילה, תוותרו על האימון ותדחו אותו למחר. אתם כבר ערים ולא מצליחים להתאפק? תעשו שעה של רכיבה קלה, ואפילו יותר טוב מכך, שתו קפה בנחת ותאכלו ארוחת בוקר רגועה. מחר תוכלו באמת לעשות את האימון כמו שצריך.